Eki.18

Dijital Pazarlama nedir?

Dijital Pazarlama nedir?

Dijital pazarlama uzun uzadıya bilimsel terimlerle açıklanacak ya da örneklerle pekiştirilecek bir açıklamaya sahip değildir. Kısa ve öz olarak dijital pazarlama; dijital kanalları verimli bir şekilde kullanan pazarlama yöntemidir. Bu kanalların başında internet, sosyal medya ve mobil platform gelmektedir.

Yazılı basın, radyo, televizyon ve billboardlar gibi geleneksel pazarlama kanalları, dijital pazarlamanın bir parçası değildir. Bu araçlar uzun bir dönem boyunca etkili ve başarılı olmuş, ancak dijital iletişim çağında verimliliğini büyük ölçüde kaybetmiştir.

Dijital pazarlama e-ticaret demek değildir ya da dijital pazarlama her ne kadar adında pazarlama geçse de sadece ürün satışından ibaret değildir. Firmalar çoğu zaman insanların belleğinde firmayı ilk sıralarda tutmak için, marka bilinirliği yaratmak için de dijital pazarlama kanalını kullanmaktadırlar.

Dijital Pazarlamayı oluşturan 4 ana hatlar bulunmaktadır. Bunlar sırasıyla; Elde et(Acquire), Kazan(Convert), Ölç-Optimize et (Measure and Optimize) ve Sahip Çık, Büyüt (Retain and Grow)

Firmalar dijital pazarlamayı genellikle işinde uzman firmalar aracılığı ile gerçekleştirmekte bazı kesimler dijital pazarlama uzmanlarını bünyelerinde çalıştırmaktadırlar.

Geleneksel medyanın hâkimiyetini kaybetmeyi sürekli sürdürdüğü bu serüvende dijital pazarlamanın payı sürekli yükselmektedir.

Yönetim Bilişim Sistemleri
Share this Story:
  • facebook
  • twitter
  • gplus

About Aziz Şimşek

90 lı yıllarda Mersin’de doğmuşum, Teknolojiye merakım küçük yaşlarda web tasarıma duyduğum ilgi ile başladı.Bu ilgim daha da katlandı Web Programcılığı, Arama Motoru Optimizasyonu ( Seo ), Dijital Pazarlama, Sosyal Medya Yönetimi, Grafik ve Reklam sektörlerine giriş yaptım. Şu anda Sakarya Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans öğrencisiyim.

Bir Cevap Yazın

Comment