Kas.29

Hani benim gençliğim nerde?

Genellikle çoğu kişinin küçükken yapmak istediği ama yapmadığı bir şeyler vardır, işte benim ki de öyle bir şey.. Küçükken hep uçurtma uçuranların hayranı oldum, kendi uçurtmamı yaptım ama hiç sağlam yapmayı beceremedim.Başkasına yaptırsam da iki üç gün sonra terazi kısmı elimde bozuluyordu.(Terazi kısmını uçurtmadan anlayan bir çok kişi bilir : )

uçurtmauçurançocuk

Hazır uçurtmalar vardı elbet ama hiç ailemden hazır uçurtma istemedim.Neden istemediysem artık şimdi keşke isteseydim diye dövünüyorum.Çocukluk aklı işte nasıl düşünmüşsem artık…

Çocukluk insanın bilinç altını oluşturan temel etkenlerdendir, ne zaman bi uçurtma görsem içim içime sığmaz ve sevinç kaplar beni.Felsefenin meyvelerini verdiği somut bi örnek olsa gerek diye düşünüyorum.

Bir de çok sevdiğim bir şarkı vardır, benim uçurtma hevesime seslenir gibi, tabi bana göre öyle tabi, normalde şarkının teması ve konusu farklı işte o şarkı;

Ahmet Kaya – hani benim gençliğim nerde?

Ahmet Kaya’nın bu eserini elimden geldikçe her zaman dinlemeye çalışırım, beni çocukluğuma götürür ve hüzünlendirir.Uçurtmam tellere takıldı sözünde benim iç ve dış hatlarımda bağlantılar ttnet gibi kopmaya başlıyor 🙂

Çocukluktan kalan herşey böyle ufak tefek şeyler olsa keşke, çok büyük acılar ve dertler birikmemiş olsa keşke, içini kemiren büyük çöküşler olmamış olsa keşke. neyse buyrun şarkımız;

Yaşamsal Konular

Kas.29

David Vetter’ın Hayat Hikâyesi : Balonlara Gözlerini Açmak

21 Eylül 1971’de Texas Çocuk Hastahanesi’nde doğduktan tam 20 saniye sonra, ölene kadar hayatını sürdüreceği bir balonun içine konuldu.

Fotoğraf: http://cbsnews2.cbsistatic.com/
david-vetterin-hayat-hikayesi-balonlara-gozlerini-acmak
Aslında ailenin ilk erkek çocuğu da bu hastalık sebebi ile ölmüş. Ailenin bir kız çocuğu olduktan sonra annenin Vetter’e hamile olduğu ortaya çıkmış. Bu hastalık sadece erkek çocuklarda görüldüğü için, aileye % 50 şansları olduğu söylenmiş.
Fotoğraf: https://dailyfunnyphotos.files.wordpress.com
david-vetterin-hayat-hikayesi-balonlara-gozlerini-acmak4
Doktorların, David 2 yaşına gelene kadar hastalığın çözümünü bulabiliriz demeleri üzerine anne, çocuğu doğurmaya karar vermiş.
Fotoğraf: http://www.worldmag.com/
david-vetterin-hayat-hikayesi-balonlara-gozlerini-acmak3
NASA tarafından yapılan ve bir dizi balondan oluşan yaşam alanında David büyümeye başlamış. Tam 6 yaşına kadar bu yaşam alanından çıkmamış. Ailesi ile sadece balonlar arkasından konuşabilmiş.
Fotoğraf: http://images.agoramedia.com/
david-vetterin-hayat-hikayesi-balonlara-gozlerini-acmak2
6 yaşına gelince, NASA, David için özel bir elbise yapmış ve David ilk defa kendi ayakları üzerinde dışarı çıkmış. Annesi ilk defa David’i kucağına alabilmiş.
Fotoğraf: http://communityimpact.com/
david-vetterin-hayat-hikayesi-balonlara-gozlerini-acmak5
Fakat David bu elbiseyi giyerken her seferinde 24 farklı giyme prosedürü ve 28 farklı çıkarma prosedürü uygulamak zorundaymış. Tabi ne annesi ne de David bu işlemlerden zerre kadar şikayetçi değillermiş.
Fotoğraf: http://cbsnews2.cbsistatic.com/
david-vetterin-hayat-hikayesi-balonlara-gozlerini-acmak6
David aynı zamanda eve gelen bir öğretmen yardımıyla yaşıtları gibi eğitim alabiliyormuş. 1979 yılına gelindiğinde ise doktorlar David’e kötü haberi vermiş; bir 10 yıl kadar daha potansiyel bir tedavi bulunamayabilirmiş. 2 yaşında balonlara veda etmesi beklenen David, bir 10 yıl kadar daha balonlarla yaşamak zorundaymış.
Fotoğraf: http://communityimpact.com/
david-vetterin-hayat-hikayesi-balonlara-gozlerini-acmak7
1983 yılında, doktorlar David’e kız kardeşinden ilik nakli yapmaya karar vermişler. Başarılı geçen ameliyattan sonra David ilk kez hasta olmuş. İshal, ateş, şiddetli kusma ve bağırsak kanaması durmayınca; doktorlar David’i ilk kez tamamen balonlardan çıkarmışlar.
Fotoğraf: http://vector.childrenshospital.org/
david-vetterin-hayat-hikayesi-balonlara-gozlerini-acmak8
Dışarıda sadece 7 gün dayanabilen David, 22 Şubat 1984’te 13 yaşında hayata gözlerini yummuş. Arkasında ise insanlığa büyük bir miras bırakmış. David’in kan hücreleri ile geliştirilen bir tedavi yöntemi ile bugün SCID hastası çocukların büyük kısmı normal hayatlarına geri dönebiliyor.
Fotoğraf: http://2.bp.blogspot.com/
david-vetterin-hayat-hikayesi-balonlara-gozlerini-acmak9

Toplumsal Konular

Kas.28

Gerçek Aşk Nedir?

Özlem kokusu sarmışsa dört yanınızı, buram buram kokluyor ise burnunuz özlem kokusunu, Ah üzerine ah çekiyorsanız, Sadece Aşıksın arkadaş..

Aşkı hafife alanlar sevdayı küçük görenler olacaktır, genelde bir çoğu ömrü hayatında gerçekten sevmemiş olanlar. E öyleyse tarif etmek gerek bu sevdayı ama kimseler tamamen anlatamamış ki sevda cümbüşünü.

Ben bu garip halimde sevdanın tanımını nasıl al aşağı edip herkesin anlayacağı şekilde anlatabilirim ki, tabi ki de beceremem.
Size Osho’nun Aşk Özgürlük Tek Başınalık kitabından çarpıcı sözleri aktarıyorum. Aşka şimdiye kadar bakmadığınız şekilde bakıp, yeni bir bakış açısı yakalamanız için…

Aşk, ancak insan varolmayı kavradığında mümkündür, daha önce değil. Aşkta anlaşılması gereken temel şeylerden birisi şudur, birini sevince onu avucunun içinde olmadığı için seversin. Şimdi avucunda, peki o zaman aşk nasıl yaşayacak?

Bir kadının peşine düşersin ve o kendini geri çeker, senden kaçar. Sen gittikçe kızışırsın ve sonra biraz daha peşine düşersin. Ve bu oyunun bir parçasıdır. Her kadın kaçması gerektiğini içgüdüsel olarak bilir, o yüzden kovalamaca sürer gider. Tabii ki onu unutacağın kadar uzağa kaçmaz. Gözünün önünde kalır, hem davetkar, çekici, ilginç görünür hem de kaçar…

Önce adam kadını kovalar, kadın kaçmaya çalışır. Adam kadını yakaladığı anda durum birdenbire değişir. O zaman adam kaçar, kadın kovalar. “Nereye gidiyorsun?” “Kiminle konuşuyordun?” “Neden geciktin?” “Kiminle beraberdin?”

Ve sorun şudur, onlar birbirlerini tanımadıkları için beğendiler. Bilinmeyen çekici geldi. Şimdi iyice tanışıyorlar. Birçok kez seviştiler ve artık bu tekrar haline geldi. En fazla bir alışkanlığa, bir tür gevşemeye dönüştü ama romantikliğin izi kalmadı. Sonra ikisi de sıkılıyor. Kadın da, erkek de bir alışkanlık oluyorlar. Bu alışkanlık yüzünden ayrı yaşayamıyorlar ve romantik halleri bittiği için birlikte yaşayamıyorlar.

Aslında aşk varsa o insanı tanıdığın için daha fazla seversin. Aşk varsa sürer. Yoksa, yok olur gider. İkisi de iyidir. Sıradan bir düşünce tarzı için benim aşk dediğim şey imkansızdır. Onu ancak kendiyle bütünleşmiş bir insan yaşayabilir. Aşk, bütünleşmiş varlıklara özgüdür. Uyanık ve farkında olmak gerekiyor. Eğer senin aşkın bu saçma sapan şeylerden oluşuyorsa, yok olmaya mahkumdur. Ama eğer gerçekse, o zaman bütün o çalkantıları aşacaktır. İzle ve gör…

Sorun aşk değil. Sorun senin farkındalığın. Bu durum senin farkındalığını geliştirip kendin hakkında daha uyanık olmanı sağlayabilir. Belki bu aşk yok olur ama bir sonraki daha iyi olacaktır; daha bilinçli bir seçim yapacaksındır. Veya belki bu aşk, daha iyi bir bilinç sayesinde değişime uğrayacaktır. O yüzden ne olursa olsun insanın olasılıklara açık olması gerekiyor.

Bırak arada mesafe kalsın…

Birlikte ol ama birbirini ezmeye çalışma, sahip çıkmaya uğraşma ve karşındakinin bireyselliğini mahvetme. Birlikte yaşadığında bırak arada mesafe kalsın…

İnsanlar, aşkın ne olduğunu bilmediklerinin farkında değiller. Aşk, asla şüphelenmez, asla kıskanmaz. Aşk asla diğerinin özgürlüğüne karışmaz. Asla kendi isteğini diğerine zorla kabul ettirmez. Aşk özgürlük sunar ve bu özgürlük ancak ilişkide mesafe varsa mümkün olur.

Birbirinizi sevin ama aşktan bağlar üretmeyin. Aşk bir armağan olmalı ama bedeli olmamalı. Durağan bir şey yaratma. İşi rutin hale getirme. Bırak aşk ruhlarınızın kıyıları arasında gidip gelen bir deniz gibi kalsın.

Eğer özgürlük ve aşka sahip olursan başka şeye ihtiyacın kalmaz. Elde etmişsindir, sana yaşam işte bunun için verildi.

Güzel bir hikaye…

Bir kadın gece geç vakit Akdeniz’de bir kasabaya geldi ama kalacak tek bir otel odası bile bulamadı. “Üzgünüm,” dedi resepsiyondaki görevli “ama son odamızı az evvel bir İtalyan tuttu.”

“Oda numarası kaç?” diye sordu kadın çaresizlik içinde. “Belki kendisiyle anlaşabilirim.”

Görevli ona oda numarasını verdi, kadın da yukarı çıkıp kapıya vurdu. İtalyan onu içeri buyur etti.

“Bak bayım,” dedi kadın, “Seni tanımıyorum ve sen de beni, ama uyuyacak bir yere şiddetle ihtiyacım var. Eğer şu köşedeki koltuğu kullanmama izin verirsen söz veriyorum seni hiç rahatsız etmem.”

İtalyan bir an düşündü ve sonra “Tamam” dedi. Kadın koltukta kıvrıldı ve İtalyan yatağına döndü. Ama koltuk çok rahatsızdı ve birkaç dakika sonra kadın sessizce yatağa yaklaşıp İtalyan’ın kolunu dürttü. “Bak bayım” dedi, “Seni tanımıyorum ve sen de beni, ama o koltukta uyumak imkansız. Şurada, yatağın köşesinde uyusam olur mu?

“Tamam,” dedi İtalyan, “yatağın köşesi senin olsun.” Kadın yattı, ama birkaç dakika sonra üşüdü. Tekrar İtalyan’ı dürttü.

“Bak bayım,” dedi, “Seni tanımıyorum ve sen de beni, ama burası çok soğuk. Seninle battaniyenin altına girsem olur mu?” Kadın oraya güzelce yerleşti, ama erkeğin bedenine yakın olunca canı seks çekti. Yine İtalyan’ı dürttü.

“Bak bayım,” dedi, “Seni tanımıyorum ve sen de beni, ama ufak bir parti yapmaya ne dersin?”

İtalyan bunalmış halde yatakta dikildi. “Bana bak kadın,” diye bağırdı, “Ben seni tanımam, sen de beni tanımazsın. Gecenin bir vaktinde kimi bulup da partiye davet edeceğiz ki?”

Ama işte olay budur: “Sen beni tanımazsın, ben de seni tanımam.” Tamamen tesadüflerden ibaret. Ortada ihtiyaçlar var; insanlar kendilerini yalnız hissediyorlar; birilerinin bu yalnızlığı gidermesini istiyorlar. Buna aşk diyorlar. Sevgi gösteriyorlar çünkü karşılarındakini tavlamanın tek yolu bu. O da buna aşk diyor çünkü seni tavlamanın tek yolu bu. Ama bunun gerçekten aşk olup olmadığını kim bilebilir? Aslında, aşk bir oyundur.

Evet, gerçek bir aşk olma ihtimali var, ama bu ancak kimseye ihtiyaç duymadığında başına gelir. İşin zorluğu burada… Kendi başına gerçekten mutlu olabildiğinde kimseyi kullanmak istemeyeceksin. Tek istediğin paylaşmak olacak. İçin öyle dolu ki dışarı taşıyorsun, ve bunu biriyle paylaşmak istiyorsun. Ve birisinin bunu kabul etmesinden minnet duyacaksın. İşte bu kadar..

Yani Aşk ihtiyaçlarından doğuyorsa elbet yok olacaktır, ama Aşk paylaşmaktan, hayatı pay etmekten doğuyorsa ilelebet sürecektir.

Ben Gerçek aşkı bulduğumu düşünüyorum. Benim gibi herkese gerçek Aşkı nasip etsin Rabbim.

Yaşamsal Konular

Kas.28

Aşktan Ne Anlıyorsun?

Biraz da öznellik üzerine yazayım dedim mükemmel bir şey değil sadece cümleler bir araya getirilmiş ve güzel bir metin çıkmış bence dediğim gibi bence yani herkese göre değişebilir çünkü aşk ve sevgi öznel duygulardır. Buyrun metin..

Aşkı; bulmak zordur.. Öyleyse kıymetini bileceğiz aşkın. Bir kez buldun mu yapışacaksın yakasına.Ellerini bir saniye bile ayırmayacaksın aşkın üstünden.

Bir çiçek gibi sulayacaksın. Büyüteçeksin. Öyle uzaktan bakmayla yaşanmaz aaşk.
Ruhunu adayacaksın. Beni düşündüğünde bedenin titreyecek, ellerin terleyecek, yutkunamayacaksın.

Özlem tutuşturacak seni, alev alev yanacaksın. Ayrılık fikri deli edecek seni……… Yokluğum aklına geldiğinde bir taş gibi yüreğine oturacak,ağırlığının altında ezileceksin. Yerinden kalkamaz hale geleceksin. Düşünemeyecek, konuşamayacak hatta ağlayamayacaksın.

SENİ SEVİYORUM dediğinde bunu sadece dilinle değil, yüreğinle, gözlerinle de söyleyeceksin.
Ben, beni sevdiğini senin söylemenle değil gözlerine baktığım zaman anlayacağım. Ancak o zaman inanacağım…….

Birlikteyken unutacaksın dünyayı; .Sadece bana ait olacaksın, ben de sana… Birbirimizden başka hiçbir şeyin önemi olmayacak.

Sana dokunduğumda kanın hızlı; hızlı; akacak. Yüreğin deli gibi çarpacak. Nefes nefese kalacaksın Ve sanma ki senden farklı; olacağım ben de…

Bin kilometre ötede olsam GEL dediğinde koşacağım sana merak etme. Bir tek gün bile bırakmayacağım elini.

Yanımda olmasan aklımda olacaksın, baktığım her yerde seni göreceğim……..

Ben aşktan bunu anlıyorum işte. Sıradan olmadım hiç. Birkaç sevgi sözcüğüyle geçiştirilecek aşklar bana göre değil.
Yaşayacaksam, doya doya yaşamalıyım aşkı. Her hücreme girmelisin. Bende hüküm sürmelisin. Aşk kaçağı; değil, aşk mahkumu olmalısın.

Şimdi bırakalım tedirginliği bir kenara. Kenetlensin ellerimiz ve aşk bizi alsın kollarına… Hadi ne duruyorsun gel artık herşeyinle bana…

Uzat ellerini birlikte sonsuzluğa yelken açalım…

Yaşamsal Konular

Kas.28

Hayatın Tadını Çıkarmak

İnsanı hayata bağlayan şeyler vardır, mutlu olmasını sağlayan, bazen bir umut bazen sevgi bazen aşk vs. uzun uzun edebiyat yapmanın lüzumu yok anlatmak istediğim hayatta bir amacımız ve elbet istediğimiz bazı şeyler vardır.

Hayatımızda, gündelik yaşam içerisinde yüzümüzü güldüren ve zevk aldığımız ufak tefek ayrıntılarda yer almalıdır. Mutlu olmak için öncelikle mutlu olmayı istemek ve mutlu olacağımıza inanmak gerekir. Şimdi konuyu biraz kişisel boyutta ele almak isterim.Tamam insanın kendi bünyesinde mutlu olması için bazı şeyler istesi normaldir, lakin insan farkında olmasa da günlük hayat içerisinde tadını aldığı ve sevdiği şeyler mevcuttur.

Benim için vazgeçilmez ve mutluluk sebebim olan küçük ayrıntılardan bir kaçına örnek vereyim;

Kazan SimidiAlpella Beyaz ÜçgenMuz ve Fanta

Kazan Simidi pekmezle yapılmasından dolayı olsa gerek beni kendine çekmektedir ve birbirine sarılmış hamurların kazanda yüksek ısı ile pişirilmesi beni hep cezp etmiştir. Sıcak sıcak kazan simidi yemek için bazı günler kazan başında simidin çıkması için beklediğim olmuştur. Evden kahvaltı yapmadan çıkıp bir simit dünyasından sıcak bir kazan simidi alıp kafede çay ile birlikte kazan simidinin tadını doya doya çıkardığım günler çoktur.

Alpella Beyaz Üçgen, kakao ve çikolatadan pek hoşlanmam, damla çikolatalar midemi dahi bulandırır bu yüzden çikolata denince Beyaz Üçgen hep birinci sırada yer almıştır. Beyaz üçgen yediğim zamanlar neşem genellikle yerinde olur.

Muz benim asla tadına doyamadığım bir tropikal meyvedir. Kilolarca muz yediğim günlerim var. Muz yiyorsam eğer dertler fazla umurumda olmaz, aklım hep pozitif yönde çalışır ve nefes aldığım için şükür ederim.

Gelelim Fanta’ya.. Normal meyve suyu değildir bir kere, farklıdır yedigün filan da yerini tutmuyor ki aynı tadı vermiyor. Üretenler artık içine ne katıyorsa benden beş yıldız almayı başardılar. Cola mı Fanta mı? sorusuna çekinmeden direk söylerim ki Fanta.. Fanta içiyorsam ben gelecek güzeldir hayallere dalar garip bünyem…

Kısa kısa sevdiğim şeylerden bahsettim, sizinde hayatta zevk aldığınız şeyler mutlak vardır yeter ki farkında olalım…

Yaşamsal Konular,Genel

May.17

Restaurant Employer Read Clients Orders On His iPad

It’s no secret that the digital industry is booming. From exciting startups to global brands, companies are reaching out to digital agencies, responding to the new possibilities available. However, the industry is fast becoming overcrowded, heaving with agencies offering similar services — on the surface, at least.

Producing creative, fresh projects is the key to standing out. Unique side projects are the best place to innovate, but balancing commercially and creatively lucrative work is tricky. So, this article looks at how to make side projects work and why they’re worthwhile, drawing on lessons learned from our development of the ux ompanion app.

Why Integrate Side Projects?

Being creative within the constraints of client briefs, budgets and timelines is the norm for most agencies. However, investing in research and development as a true, creative outlet is a powerful addition. In these side projects alone, your team members can pool their expertise to create and shape their own vision — a powerful way to develop motivation, interdisciplinary skills and close relationships.

People think focus means saying yes to the thing you’ve got to focus on. But that’s not what it means at all.

Building into the identity and culture of an agency can also lead to new client work. These projects act as a road map, showing clients exciting new technologies and ideas that will differentiate you from competitors. One of our earliest projects turned our website into a brochure, optimized for the first iPad’s touch interactions. By demonstrating the final product, we went on to win a project to create a similar product for a new client.

How To Make Side Projects Work

sketchWe’re still working on achieving that perfect balance between commerce and creativity. But we have fresh inspiration on how it’s done from having worked on ux companion. The app gained a popular following in early October, as one of the first native apps to offer a full glossary of user experience terms and theory — but the development process was definitely a learning process.

Commercializing side projects alongside client work isn’t easy. Even if such projects are intended to generate additional revenue streams, they are not directly related to your core business. Those with a more qualitative aim, such as promoting expertise or technological experimentation, are even harder to justify.

A significant shift in mindset is required to support either type of side project — weighing the longer-term, incremental benefits against committing what would otherwise be immediately billable time. Many agencies do this with a time-bound model of 80% client time versus 20% time, inspired by Google’s successes with Gmail and Google Reader  which they have since (tellingly) phased out. I’d instead recommend the following guidelines.

Yaşamsal Konular

May.17

Amazing Classic Interior Design With Perfect Lighting

It’s no secret that the digital industry is booming. From exciting startups to global brands, companies are reaching out to digital agencies, responding to the new possibilities available. However, the industry is fast becoming overcrowded, heaving with agencies offering similar services — on the surface, at least.

Producing creative, fresh projects is the key to standing out. Unique side projects are the best place to innovate, but balancing commercially and creatively lucrative work is tricky. So, this article looks at how to make side projects work and why they’re worthwhile, drawing on lessons learned from our development of the ux ompanion app.

Why Integrate Side Projects?

Being creative within the constraints of client briefs, budgets and timelines is the norm for most agencies. However, investing in research and development as a true, creative outlet is a powerful addition. In these side projects alone, your team members can pool their expertise to create and shape their own vision — a powerful way to develop motivation, interdisciplinary skills and close relationships.

People think focus means saying yes to the thing you’ve got to focus on. But that’s not what it means at all.

Building into the identity and culture of an agency can also lead to new client work. These projects act as a road map, showing clients exciting new technologies and ideas that will differentiate you from competitors. One of our earliest projects turned our website into a brochure, optimized for the first iPad’s touch interactions. By demonstrating the final product, we went on to win a project to create a similar product for a new client.

How To Make Side Projects Work

sketchWe’re still working on achieving that perfect balance between commerce and creativity. But we have fresh inspiration on how it’s done from having worked on ux companion. The app gained a popular following in early October, as one of the first native apps to offer a full glossary of user experience terms and theory — but the development process was definitely a learning process.

Commercializing side projects alongside client work isn’t easy. Even if such projects are intended to generate additional revenue streams, they are not directly related to your core business. Those with a more qualitative aim, such as promoting expertise or technological experimentation, are even harder to justify.

A significant shift in mindset is required to support either type of side project — weighing the longer-term, incremental benefits against committing what would otherwise be immediately billable time. Many agencies do this with a time-bound model of 80% client time versus 20% time, inspired by Google’s successes with Gmail and Google Reader  which they have since (tellingly) phased out. I’d instead recommend the following guidelines.

Yaşamsal Konular

May.17

English Breakfast Tea With Tasty Donut Desserts

It’s no secret that the digital industry is booming. From exciting startups to global brands, companies are reaching out to digital agencies, responding to the new possibilities available. However, the industry is fast becoming overcrowded, heaving with agencies offering similar services — on the surface, at least.

Producing creative, fresh projects is the key to standing out. Unique side projects are the best place to innovate, but balancing commercially and creatively lucrative work is tricky. So, this article looks at how to make side projects work and why they’re worthwhile, drawing on lessons learned from our development of the ux ompanion app.

Why Integrate Side Projects?

Being creative within the constraints of client briefs, budgets and timelines is the norm for most agencies. However, investing in research and development as a true, creative outlet is a powerful addition. In these side projects alone, your team members can pool their expertise to create and shape their own vision — a powerful way to develop motivation, interdisciplinary skills and close relationships.

People think focus means saying yes to the thing you’ve got to focus on. But that’s not what it means at all.

Building into the identity and culture of an agency can also lead to new client work. These projects act as a road map, showing clients exciting new technologies and ideas that will differentiate you from competitors. One of our earliest projects turned our website into a brochure, optimized for the first iPad’s touch interactions. By demonstrating the final product, we went on to win a project to create a similar product for a new client.

How To Make Side Projects Work

sketchWe’re still working on achieving that perfect balance between commerce and creativity. But we have fresh inspiration on how it’s done from having worked on ux companion. The app gained a popular following in early October, as one of the first native apps to offer a full glossary of user experience terms and theory — but the development process was definitely a learning process.

Commercializing side projects alongside client work isn’t easy. Even if such projects are intended to generate additional revenue streams, they are not directly related to your core business. Those with a more qualitative aim, such as promoting expertise or technological experimentation, are even harder to justify.

A significant shift in mindset is required to support either type of side project — weighing the longer-term, incremental benefits against committing what would otherwise be immediately billable time. Many agencies do this with a time-bound model of 80% client time versus 20% time, inspired by Google’s successes with Gmail and Google Reader  which they have since (tellingly) phased out. I’d instead recommend the following guidelines.

Yaşamsal Konular

Two Smart Kids Reading Magazine Before Sleeping

It’s no secret that the digital industry is booming. From exciting startups to global brands, companies are reaching out to digital agencies, responding to the new possibilities available. However, the industry is fast becoming overcrowded, heaving with agencies offering similar services — on the surface, at least.

Producing creative, fresh projects is the key to standing out. Unique side projects are the best place to innovate, but balancing commercially and creatively lucrative work is tricky. So, this article looks at how to make side projects work and why they’re worthwhile, drawing on lessons learned from our development of the ux ompanion app.

Why Integrate Side Projects?

Being creative within the constraints of client briefs, budgets and timelines is the norm for most agencies. However, investing in research and development as a true, creative outlet is a powerful addition. In these side projects alone, your team members can pool their expertise to create and shape their own vision — a powerful way to develop motivation, interdisciplinary skills and close relationships.

People think focus means saying yes to the thing you’ve got to focus on. But that’s not what it means at all.

Building into the identity and culture of an agency can also lead to new client work. These projects act as a road map, showing clients exciting new technologies and ideas that will differentiate you from competitors. One of our earliest projects turned our website into a brochure, optimized for the first iPad’s touch interactions. By demonstrating the final product, we went on to win a project to create a similar product for a new client.

How To Make Side Projects Work

sketchWe’re still working on achieving that perfect balance between commerce and creativity. But we have fresh inspiration on how it’s done from having worked on ux companion. The app gained a popular following in early October, as one of the first native apps to offer a full glossary of user experience terms and theory — but the development process was definitely a learning process.

Commercializing side projects alongside client work isn’t easy. Even if such projects are intended to generate additional revenue streams, they are not directly related to your core business. Those with a more qualitative aim, such as promoting expertise or technological experimentation, are even harder to justify.

A significant shift in mindset is required to support either type of side project — weighing the longer-term, incremental benefits against committing what would otherwise be immediately billable time. Many agencies do this with a time-bound model of 80% client time versus 20% time, inspired by Google’s successes with Gmail and Google Reader  which they have since (tellingly) phased out. I’d instead recommend the following guidelines.

Yaşamsal Konular

May.17

Co-founder Trying To Explain His Idea To His Employers

It’s no secret that the digital industry is booming. From exciting startups to global brands, companies are reaching out to digital agencies, responding to the new possibilities available. However, the industry is fast becoming overcrowded, heaving with agencies offering similar services — on the surface, at least.

Producing creative, fresh projects is the key to standing out. Unique side projects are the best place to innovate, but balancing commercially and creatively lucrative work is tricky. So, this article looks at how to make side projects work and why they’re worthwhile, drawing on lessons learned from our development of the ux ompanion app.

Why Integrate Side Projects?

Being creative within the constraints of client briefs, budgets and timelines is the norm for most agencies. However, investing in research and development as a true, creative outlet is a powerful addition. In these side projects alone, your team members can pool their expertise to create and shape their own vision — a powerful way to develop motivation, interdisciplinary skills and close relationships.

People think focus means saying yes to the thing you’ve got to focus on. But that’s not what it means at all.

Building into the identity and culture of an agency can also lead to new client work. These projects act as a road map, showing clients exciting new technologies and ideas that will differentiate you from competitors. One of our earliest projects turned our website into a brochure, optimized for the first iPad’s touch interactions. By demonstrating the final product, we went on to win a project to create a similar product for a new client.

How To Make Side Projects Work

sketchWe’re still working on achieving that perfect balance between commerce and creativity. But we have fresh inspiration on how it’s done from having worked on ux companion. The app gained a popular following in early October, as one of the first native apps to offer a full glossary of user experience terms and theory — but the development process was definitely a learning process.

Commercializing side projects alongside client work isn’t easy. Even if such projects are intended to generate additional revenue streams, they are not directly related to your core business. Those with a more qualitative aim, such as promoting expertise or technological experimentation, are even harder to justify.

A significant shift in mindset is required to support either type of side project — weighing the longer-term, incremental benefits against committing what would otherwise be immediately billable time. Many agencies do this with a time-bound model of 80% client time versus 20% time, inspired by Google’s successes with Gmail and Google Reader  which they have since (tellingly) phased out. I’d instead recommend the following guidelines.

Yaşamsal Konular